pfSense Support Subscription

Author Topic: Skapade nytt certifikat, nu kommer jag inte åt webGUI´t!  (Read 6427 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kirill

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Ville ha ett personligt certifikat till routern, så jag tog och skapade ett nytt. Efter det så bytte jag certifikat under advanced tabben och sparade. Efter detta så går det inte att komma åt webGUI´t nå mera, däremot så går det att SSH:a in till routern...

Tips?

Offline skorge

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Skapade nytt certifikat, nu kommer jag inte åt webGUI´t!
« Reply #1 on: May 18, 2012, 11:46:16 am »
Logga in med ssh och ändra webguit till http istället för https.

Offline Kirill

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Skapade nytt certifikat, nu kommer jag inte åt webGUI´t!
« Reply #2 on: May 18, 2012, 12:30:56 pm »
 0) Logout (SSH only)                  8) Shell
 1) Assign Interfaces                  9) pfTop
 2) Set interface(s) IP address       10) Filter Logs
 3) Reset webConfigurator password    11) Restart webConfigurator
 4) Reset to factory defaults         12) pfSense Developer Shell
 5) Reboot system                     13) Upgrade from console
 6) Halt system                       14) Disable Secure Shell (sshd)
 7) Ping host                         

Tog och sökte hur man ändrar, men de jag hittade fungerade inte. Vill ogärna använda 4:an. :p

Offline skorge

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Skapade nytt certifikat, nu kommer jag inte åt webGUI´t!
« Reply #3 on: May 18, 2012, 01:01:31 pm »
Jag tror du får frågan på 1 eller 2   

Offline Kirill

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Skapade nytt certifikat, nu kommer jag inte åt webGUI´t!
« Reply #4 on: May 20, 2012, 01:30:29 am »
Ska testa igen senare. :) Återkommer...